پودر فیکس چیست؟ ( + راهنمای انتخاب بهترین اسپری فیکس آرایشی )

آخرین بروز رسانی: 17ام اردیبهشت, 1403
پودر فیکس چیست؟ ( + راهنمای انتخاب بهترین اسپری فیکس آرایشی )

شما هم از آن دسته افرادی هستید که آرایش برای مدت زمان طولانی بر روی پوست‌تان باقی نمی‌ماند؟ یکی از بهترین روش‌ها برای حفظ آرایش و تثبیت آن، استفاده از اسپری فیکس یا پودر فیکس است. این محصول آرایشی و کاربردی باعث می‌شود تا شما در مهمانی‌ها و جشن‌های طولانی، نگران از بین رفتن آرایش خود نبوده و همچنین آرایش بر روی پوست صورت‌تان بسیار طبیعی و زیبا به نظر خواهد رسید. اگر تا به حال از پودر فیکس استفاده نکرده‌اید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا بیشتر با این محصول کاربردی آشنا شوید.

 

پودر فیکس چیست؟

این محصول همانطور که از نامش مشخص است، به صورت پودر ساخته شده و یک لایه نازک بر روی پوست صورت ایجاد می‌کند. در واقع این لایه نقش محافظتی داشته و از آرایش شما در طولانی مدت محافظت می‌کند.

توجه داشته باشید که معمولا پوست صورت در مدت زمان طولانی یا روزهای گرم تابستان، عرق کرده و این تعریق باعث از بین رفتن آرایش می‌شود. همچنین بسیاری از افراد به دلیل داشتن پوستی چرب، امکان نگهداری آرایش در مدت زمان زیاد را ندارند. به همین جهت متخصصان در این حوزه تصمیم بر ساخت محصولی تحت عنوان پودر فیکس گرفتند تا پرایمر آرایشی، کرم پودر و سایر لوازم آرایشی که برای پوست استفاده می شوند مدت زمان بیشتری ماندگاری داشته باشند.

این محصول تنها به صورت پودر ساخته و تولید نمی‌شود، بعضی از محصولات فیکساتور به شکل اسپری تولید شده و در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند. انواع پودر فیکس به صورت رنگی و بی‌رنگ ساخته می‌شوند که شما می‌توانید بر اساس نیاز یکی از این دو حالت را انتخاب کنید. با این حال پودرهای فیکس بی‌رنگ طرفداران بیشتری داشته و باعث تغییر رنگ کرم پودر شما نخواهد شد.

برخی از افراد پودر فیکس رنگی را جایگزین پنکک می‌کنند یا به عنوان کرم پودر خارجی از آن استفاده می‌کنند اما این پودر خاصیت پوشانندگی چندان بالایی نداشته و تنها برای تثبیت آرایش مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور کلی انواع پودر فیکس، بافت کاملا سبکی داشته و در طول روز شما احساس سنگینی بر روی پوست صورت خود نخواهید داشت. بهتر است برای ایجاد پوشانندگی برای پوست خود از انواع کرم‌های اصل همانند کرم پودر کامفورت کالیستا استفاده نمایید.

 

 

کاربردهای پودر فیکس کننده آرایش چیست؟

پیش از این به پاسخی مشخص در ارتباط با سوال پودر فیکس چیست، رسیدیم. حال به همراه یکدیگر با موارد کاربرد پودر فیکس آشنا می‌شویم. برای توضیح سوال پودر فیکس برای چیست، این گونه بیان کردیم که این محصول به نوعی تثبیت‌کننده آرایش بر روی پوست صورت است. به این ترتیب مهمترین کاربرد فیکساتور یا پودر فیکس، محافظت از آرایش در مدت زمان طولانی است. به طور مثال آرایش اسموکی عروس از انواع آرایش های سنگین است که باید برای محافظت و تثبیت آن از فیکس کننده آرایش استفاده نمایید.

کاربرد دیگر این محصول، جلوگیری از براق شدن بخش T صورت (ناحیه بینی و پیشانی) به واسطه استفاده از کرم پودر است. در واقع فیکساتور به پوست اجازه ترشح چربی بیش از اندازه را نمی‌دهد بنابراین به نظر میرسد اگر پوست چربی دارید این محصول آرایشی می تواند یکی از اجزای روتین پوست چرب و جوشدار شما باشد.

از دیگر موارد کاربرد فیکساتور باید به یک‌دست کردن کل آرایش بر روی پوست اشاره کنیم. همچنین شما می‌توانید نقص‌های صورت و خط‌های ایجاد شده زیر چشم یا اطراف لب را با پودر یا اسپری فیکس به بهترین حالت بپوشانید. اگر می‌خواهید بهترین حالت فیکساتور را برای آرایش خود ببینید بهتر است از پرایمر آرایشی برای زیرسازی استفاده نمایید. در مقاله ” پرایمر چیست به طور کامل در مورد کاربرد این ماده توضیح داده‌ایم.”

 

نحوه استفاده از پودر فیکس

پودر فیکس چیست؟ ( + راهنمای انتخاب بهترین اسپری فیکس آرایشی )

استفاده از پودر فیکس تنها در مرحله آخر از مراحل آرایش صورت امکان‌پذیر است. برای استفاده از این محصول باید یک براش یا قلم‌موی آرایشی تهیه کنید. براش را به آرامی درون پودر قرار داده و ضربه‌ای کوچک به جعبه پودر بزنید. این کار باعث می‌شود تا پودر به اندازه کافی بر روی براش باقی بماند.

به منظور ماندگاری بهتر پودر بر روی پوست صورت باید آن را بر روی قسمت‌های چرب بزنید. توجه داشته باشید که بلافاصله پس از پوشاندن پوست صورت با پودر فیکس، آن را فید یا محو نکنید. اجازه دهید حداقل 5 دقیقه پودر بر روی صورت باقی مانده و سپس به کمک براش آن را پخش و فید کنید. مدت زمان باقی ماندن پودر بر روی پوست صورت به میزان غلظت و حجم آرایش شما بستگی دارد. هر چه آرایش شما کم و سبک‌تر باشد به مدت زمان کمتری نیاز خواهید داشت.

نکته دیگری که باید به آن دقت داشته باشید، نحوه استفاده از پودر برای پوست‌های چرب است. همانطور که ذکر کردیم پودر فیکس را باید تنها به قسمت‌های چرب صورت مانند بخش T بزنیم اما در مورد پوست چرب این موضوع متفاوت است. اگر پوستی کاملا چرب و مستعد آکنه دارید، پودر یا اسپری فیکس را بر روی کل صورت پخش کنید.
هنگام استفاده از براش آن را به صورت ضربه‌ای به پوست بزنید تا پودر فیکس به خوبی پخش شده و تمام بخش‌های مورد نظر را پوشش دهد و بعد از آن اقدام به استفاده از کرم و سایر محصولات آرایشی نمایید توجه کنید برای اکه آرایش شما ظاهر بهتری داشته باشد لازم است از محصولات مخصوص پوست خود استفاده نمایید برای انتخاب بهترین کرم پودر برای پوست چرب می‌توانید از مقالات دیگر ما کمک بگیرید.

 

چه بخش‌هایی از صورت نیاز به پودر فیکس دارد؟

شما می‌توانید تمام صورت خود را به پودر فیکس آغشته کنید. با این حال بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند نواحی خاصی از صورت که به تثبیت آرایش احتیاج دارند را برای استفاده از فیکساتور انتخاب کنند. در این صورت بهتر است از این محصول برای فیکس کردن آرایش بر روی خط خنده، زیر چشم، بخش T، پیشانی و چانه استفاده کنید. اما پیشنهاد ما این است که برای تثبیت کرم‌های آرایشی مانند بی بی کرم خارجی، کرم پودر یا پنکیک نیز از اسپری فیکس استفاده کنید.

 

اسپری فیکس چیست و نحوه استفاده از آن

پودر فیکس چیست؟ ( + راهنمای انتخاب بهترین اسپری فیکس آرایشی )

 

در این مطلب پاسخ کاملی برای سوال پودر فیکس چیست، ارائه کردیم. حال نوبت به جواب این سوال می‌رسد که اسپری فیکس چیست؟ اسپری فیکس آرایش همچون پودر فیکس، نوعی تثبیت‌کننده آرایش است که به صورت اسپری ساخته و تولید شده است.

کافی است پس از آرایش این محصول را بر روی صورت اسپری کرده و آرایش خود را فیکس یا تثبیت کنید. موارد کاربرد این اسپری نیز شبیه به پودر فیکس بوده و تنها تفاوت آن‌ها در نوع ماده فیکساتور است. بعضی از انواع اسپری فیکس بر پایه آب ساخته می‌شوند که این ویژگی به آبرسانی پوست صورت نیز کمک می‌کند.

انواع اسپری فیکس با توجه به نوع پوست دسته‌بندی شده و شما می‌توانید بر اساس جنس پوست خود، محصولی مناسب را انتخاب کنید. قبل از اینکه این محصول را استفاده کنید حتما آن را تکان داده و سپس از فاصله 20 سانتی‌متری بر روی صورت خود اسپری کنید.

توجه داشته باشید که بعد از اسپری کردن به صورت خود دست نزده و اجازه دهید تا مواد فیکس کاملا خشک شود. این فیکساتور را باید در زاویه‌ای مناسب بر روی صورت خود اسپری کنید. بهترین زاویه برای اسپری کردن فیکساتور به شکل حروف انگلیسی T و X است.

 

پودر فیکس بهتر است یا اسپری فیکس؟

به نظر شما اسپری فیکس بهتره یا پودر فیکس؟ با کدام یک از این محصولات به نتیجه بهتری می‌رسید؟ هر دو این محصولات موارد استفاده مشابهی داشته و به منظور پوشاندن نواقص صورت، تثبیت آرایش و جلوگیری از برق افتادن پوست استفاده می‌شوند. با این حال هر کدام از آن‌ها ویژگی‌هایی خاص خود داشته که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده و به پاسخ سوالاتمان می‌رسیم.

در حالت کلی پودر فیکس جلوه‌ای مات به پوست صورت می‌دهد و استفاده از آن بیشتر به افرادی توصیه می‌شود که پوستی چرب دارند. اگر پوستی خشک و حساس دارید، بهتر است از اسپری فیکس استفاده کنید. اسپری فیکس برخلاف پودر این امکان را ایجاد می‌کند که پوست صورت جلوه مات و براق به خود بگیرد. انتخاب اسپری مات یا براق به سلیقه افراد بستگی دارد.

همچنین اگر خاصیت آبرسانی محصولات آرایشی برای شما اهمیت دارد باید بین این دو فیکساتور، اسپری فیکس را انتخاب کنید. به این ترتیب با توجه به ویژگی‌های هر کدام از این دو محصول، شما می‌توانید تثبیت‌کننده‌ای را خریداری کنید که با نیازهای شما تطابق داشته باشد.

 

نحوه انتخاب فیکساتور مناسب

پودر فیکس چیست؟ ( + راهنمای انتخاب بهترین اسپری فیکس آرایشی )

همانطور که محصولاتی مانند کرم پودر یا کرم آبرسان صورت خارجی باید بر اساس جنس و نوع پوست خریداری شوند، فیکساتور نیز باید بر همین اساس انتخاب شود. پیش از خرید تثبیت‌کننده آرایش حتما جنس پوست خود را در نظر بگیرید. به عنوان مثال اگر پوستی خشک دارید، انتخاب اسپری گزینه مناسب‌تری نسبت به پودر است.

اسپری‌هایی که خاصیت آبرسانی یا مرطوب‌کنندگی دارند برای پوست‌های خشک بسیار مناسب هستند. از خرید محصولاتی که حاوی الکل هستند به شدت خودداری کنید. الکل باعث خشک شدن پوست صورت می‌شود. اگر نوع پوست خود را نمی دانید در مقاله ” تشخیص نوع پوست ” به طور کامل به بررسی انواع پوست و ویژگی‌های آن پرداخته‌ایم.

 

ویژگی یک پودر و اسپری فیکس خوب

پودر فیکس چیست؟ در این مطلب به تمام مواردی که ما را با پودر فیکس آشنا می‌کند، اشاره کردیم. هر کدام از محصولات آرایشی و بهداشتی مزایا و ویژگی‌های مثبتی دارند که افراد را به خرید ترغیب می‌کنند.

یک پودر یا اسپری فیکس خوب باید نوعی یکنواختی بر روی پوست صورت ایجاد کند. شما باید محصولی را خریداری کنید که به کمک آن آرایش بر روی صورت‌تان برای مدت زمان حداقل 6 ساعت باقی بماند. یک فیکساتور خوب همچنین باید ردی از طراوت و شادابی بر روی پوست صورت ایجاد کند.

یک اسپری فیکس خوب نباید چسبندگی یا حساسیت بر روی پوست ایجاد کند. همچنین این محصول باید در مدت زمانی کوتاه خشک شده و از چرب شدن زیاد پوست جلوگیری کند.

 

نتیجه گیری و جمع بندی

در آخر به این نکته نیز اشاره داشته باشیم که تمامی آرایشگران حرفه‌ای در مرحله آخر آرایش حتما از پودر فیکس برای تثبیت آرایش بر روی صورت استفاده می‌کنند. برای پخش کردن پودر فیکس از براش‌هایی با سری نرم و پهن استفاده کنید. به این دلیل که پودر باید به خوبی بر روی پوست صورت پخش و تثبیت شود و براش‌های کم‌حجم و زبر، توانایی پخش کردن کامل پودر را ندارند. نکته مهم دیگر در استفاده از این محصول، پخش کردن پودر بر روی آرایش است. به این معنا که امکان پخش کردن پودر فیکس قبل از آرایش وجود نداشته و حتما باید از این محصول به منظور تثبیت آرایش استفاده شود.

 

{
“@context”: “http://schema.org/”,
“@type”: “CreativeWorkSeason”,
“name”: “پودر فیکس چیست”,
“aggregateRating”: {
“@type”: “AggregateRating”,
“ratingValue”: “4.9”,
“reviewCount”: “97”
}
}

دسته‌بندی: بلاگ